killed time in Covent Garden

 
Idag har varit min frihets dag. Jag är klar med denna terminens uppsatts. Den är inlämnad och gjord för alltid. Som en tårtbit på det fick jag reda på att vi inte har någon uppsatts nästa termin. Sköööööööönt. Det blev 2011 ord, 11 ord förmycket, men ändå BARA elva och inte behövde jag "lägga till och ta bort" för att det skulle bli heller. Det bara liksom kom naaattturliigt.

Anyway, friheten att känna att jag inte behövde "skynda mig hem så jag inte kasta bort onödig tid när jag behöver plugga" var så otroligt ovan. Först behövde jag vänta 1 timme på ett "möte" jag skulle till, och tänkte, men gud en timme, vilken bortkastad tid. Sen efter det väntades en timme till av väntan på att Felicia skulle få lunch. Men gud tänke jag, vart ska jag kasta bort den tiden?! Sen kom det, jag insåg att jag är i centrala London, Covent Garden för att vara precis, och har all tid i världen denna dag att bara kasta tiden i sjön eller på gatan eller i smycken eller vart fan som helst. Det fanns ju massa saker att gå och kolla på. Jag konstatedade att jag inte ens hann mycket tidsskräpande på dem otroligt långa två timmarna. Strosade (så tantigt som det låter) runt och kollade lite, gick in på okända smågator, gick tillbaka, gick runt ett hus, gick in i småbutiker, i tält med konstiga föremål osv. STROSADE.

Sen vare liksom bara maten kvar då, gud så jobbigt tänkte jag....! Jag och Felica gick till min absoluta favoritresturang i London just nu. Förutom pubben men den räknas som en pubb! Där åts skaldjurs risotto och pizza. Har bestämt mig för att all mat på det stället är skit gott så jag ska pröva ny sak varje gång, och kommer inte bli besviken. Inte så dyrt heller. Typ som hemma, 100 spän liksom. Ser mer fancy ut och godare mat än hemma. Italienskt liksom. Klockan var 4a också om någon undrade, förmodligen därför det var så lite personer. Lungt och skönt för öronen!

Nu har jag en checklista som jag måste checka av. Att blogga blir första checken, nästa blir att kolla nytt avsnitt av 90210. Det ska görar nu nu nu!  /

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0