1235

Igår vare party som gällde, då var det givet att efter en månad utan party göra sig lite extra snygg!
 
Livet här går bra. Jag har haft min inlämning i projekt arbetet så jag skulle ju faktiskt kunna uppdatera med resultatet. Tyvär kändes det inte helt jättebra att lämna in projectet för jag kännde att jag kunnat gjort mycket bättre. Denna termin prövade jag att ha en annan inställning som var menad att hjälpa mig på vägen men den gav nästan motsatts effekt. Nästa termin är revanch!
 
Det jag har kvar nu är uppsattsen, vilket inte är mitt ess i rockärmen. Men ska ta mig igenom det och måste ha den färdig på torsdag så jag kan åka hem över helgen mmed en mindre sten att bära på. Känns konstigt att jag ska hem igen när det bara var tre veckor sen, och efter det kommer jag tillbaka hit en vecka och sen blir det Svergie igen. På onsag nästa kommer dock min bror och hälsar på och sen åker vi hem tillsammans. Ska bli skönt att få njuta lite av London, turista lite, sysselsätta mig med saker jag haft brist på i mitt tidigare 2 månaders liv. Hänger ca bara i skolan och i lägenheten och på pubben. Det blir det ändrig på nästa vecka!

Utgången igår var förövrigt nice! Vi skulle gå till ett ställe som jag varit på förut i Soho, en bar med en källare där det fanns dansgolv. Denna bar har under tidigare erfarenheter, altså 3 stycken, varit proppad med folk, jätte skön stämning och så coolt det kan bli. Denna gång var det tomt. Det satt fyra personer där det brukar vara så fullt att man inte kan sitta. På dansgolvet kunde man smidigt gå förbi, vilket brukar vara en upplevesle av näsan i dansandes personers armhålor ungefär. Inte denna gång. Så vi ändrade riktining, gick till en club i det fina området där tjejer går ut i kort klänning, barbenta och skyhöga klackar. Där relativt unga killar, dock i kostym, bosätter sig vid bord, köper in kistor fyllda med alkohol och sugrör för tjejerna att sätta sin mun emot. Killarna har pengarna, tjejerna får dricka. Det kan bli en gratis utgång om man har tur.
 
Denna typ av club är inget vi svenskar är vana vid, och helt äligt inget vi uppskattar. Det är stelt, ytligt och den ända house musiken som spelar är radioverationen av Don't you worry child. Där excisterar inte orden bjuda på sig själv, släppa loss, njuta av musike etc. Där ska det viftas på rumpa, gnugg dansas med killar, dricka och bli full, hångla och taffsas. Det är det killarna som kommer dit med pengar förväntar sig när dom ska bjuda på dricka. Det är interesant, kul att kolla på men inget att ta del av.
 
Vi alla tre fäste dock ögonen på en karl, med brunt hår, bruna ögon, lång, avslappnad stil, charmigt leende och insåg att han inte kunnnat vara britt. Nej, han var en as skön italienare och den ända på stället som dansade loss och bjöd på sig själv, så för en stund hakade vi på bara för att få vara en del av något annat än tre kvinno object. Det som är värt att notera också var blickarna han fick av dem britiska killarna som tyckte han var en pajas, men trotts det hade han nog roligare än dem.  I en miljö där vi inte hade något att ta av och inte heller något att ge, hade vi ändå kul tillsammans och släpte loss, sket i att vi var annorlunda, diggade hårt till dem få låtarna som inte innehöll ord som uppmanade kvinnor att sätta på sin kvinlighet på högsta nivå för att tillfredställa pojkarna i omgivningen. Vi sket fullstänindigt i det och körde på. Gick hem utan mycket alcohol i kroppen och var lättade att vi skulle slippa bakfyllan dagen efter. Och det gjorde vi! /

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0