only text

Ny uppdatering, några dagar senare! Jag lever.... Det har varit väldigt mycket med skolan och sånt så har inte haft tid att skriva. Jag har heller inte haft några roliga bilder att lägga upp så.

Jag har i alla fall haft mina första dagar i skolan nu och dem har varit jätte bra! I tisdags vad det bara intruduktion i skolans datorer och bibiolotek. Det häll på tills klockan ett ungefär så när jag åkte hem så passade jag på och åka och köpa skolböcker och pennor och sånt, vilket jag inte har haft något här hemma.

Klockan 16 möttes alla upp på Lime Grove, altså skolan som vi ska ha makeup och det i. Det var alla klasser som läste något inom media och komunikation. Så vi var ungefär 4a 30 personers  klasser i ett rum med soffor, chips skåla, vinglas, lärare och rektorn. Där "minglade" vi lite och så i ungefär 2 timmar. Btw är vi tup 40 tjejer i klassen. Vet inte hur det ska gå, men det blir spännande!
 
När klockan vad typ åtta så åkte jag till Costume Store, som är ett elevhem där nästan alla från min klass bor. Där möttes vi upp en del tjejer från klassen och åkte sen till en club i Mayfair. Föresten är det helt galet hur tjejerna klär sig när dem ska ut. Det var skit kallt och blåsigt, det hade regnat hela dagen typ, jag hade ett linne en kofta och min gröna överdrags trenchkote aktiga och frös. 10 av 14 tjejer hade högklackat, en klänning, typ som en en linnesklännig, och en väska. Inget mer! barbenta och barärmade var dem. GALET!!! Dock är det väldigt vanligt här men ändå!

Väl inne på cluben, som var galet cool, typ Hawaii tema och sen när vi kom 14 tjejer, så kom dem in med en stor skattkista fylld med isbitar, frukter, sprit och champange. Och så satte dem ner massa långa sugrör så alla fick dricka. Den kostade 1500 kronor. Det billigaste man kunde hitta där kostade typ 170 kronor. Det var i alla fall trevligt där men jag saknade mina älskade vänner så galet mycket. Jag märkte verkligen att det spelar ingen roll på hur roligt och fancy ställe man är på om man inte är med människor man har kul med och tycker om. Tjejerna i klassen är trevliga, det är dem men alla känner typ redan varnadra eftrersom dem bott ihop på studenthemmet och varit ute och festat flera gånger redan.

Jag åkte i alla fall hem innan tunnebanan slutade gå så att jag kom hem och kunde sova och vara fräsh till morgondagen då det var skola igen. Så igår åkte jag till skolan på Lime Grove och där var det intruduktion i vad kursen skullle innehålla. Vi hade lite övningar och sånt och sen fick vi lite av vårat smink vi beställt. Btw så äter dem sjuk lunch här, som många redan säkert vet, men det är typ att man kan köpa antingen baguett,  sandwish, bars, muffins, kakor osv. Det fanns en lite mugg med frukt och en med youghurt som jag åt men det är typ inte mycket till mat! Ska någ börja ta med mig eget men det är så svårt för dem har ingen kyl att lägga det i...

Vi fick också schema och kan berätta att vi kommer oftast gå typ 9-17 ibland mindre tid men då kommer vi ha plugg efter också. En lektion är 9-19, ska bli spännande att se hur hög koncentrationsförmåga man har sista timmen. Det kommer deffernetivt bli två hårt pluggande år, men det ser jag fram emot. Jag vill inte vara så bortskämd med all strötid man får här och där.

Idag kommer Karolina och hennes en kompis och ska sova här i två nätter. Emma har åkte till hennes kille så hon kommer hem på lördag, sen börjar hon jobba på måndag. Det var ju jäkligt bra timing att hon hade sin lediga tid nu så hon kunde åkte till sin killa precis när Karro kommer! Jag ska nog börja göra mig iordning för sen ska jag åka och möta upp dem. /

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0