my darker days would all be gone

 
Idag har det regnat i London kan jag lova! Hela dagen också. Och jag hade inget paraply. Tror inte man är någon riktig Londonbo förens man har ett paraply. Känns som att jag behöver skaffa mig det! Och köpa gummistövlar.

Regnet gjorde i alla fall att vi blev kvarliggandes i sängen en extra timme imorse. Jag läste till ljudet av regndroppar. Och till ljudet av att skriva in engelska ord på min översättnings app på iPoden. Boken jag läser just nu är en väldigt filosofisk bok om skönhet där extremt svåra och ovanliga ord används för att beskriva. Vissa ord förstod jag inte ens vad dem betydde på svenska.

Men efter att vi gjorde en "uppryckning", som min mamma alltid brukar säga när vi legat i soffan förlänge en helgmorgon och som vilket idag innebar att vi städade rummet, så åkte vi till Harrods och kollade. Vi faschinerades av bakelser, så väl som väskor, smycken, skor och vackra vackra klänningar. Vi kännde också en frustration till dem som faktiskt går inne på Harrods för att handla kläder och går runt med lyxiga chanel påsar osv.

Själklart kunde jag inte motstå att köpa choklad praliner, jag som är ett choklad freek. Jag köpte också Macarones på Ladureé för jag kände verkligen att jag inte kunde gå där ifrån utan att ha gjort det. Det var ju endå en turist attraktion och jag kommer liksom inte hänga där varje helg. Dessutom var det länge sen jag köpte macarones senast, så nu unnade jag mig med bra argument. Tycker jag i alla fall!

När vi kom hem var vi SUPER hungriga, så vi gjorde lite god mat och sedan var söndags efterätt som gällde i form av macarones och choklad praliner. Till det så skypade jag också med min efterlängtade och älskade vänn Linn, vilket fick mig att må väldigt bra.

Imorgon ska jag upp ganska tidigt för att få lite saker gjort, och även Emma ska upp och göra lite saker så ikväll lägger vi oss nog i skapligt god tid. Först ska jag nog bara läsa lite. Sen sova! /

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0