catching fire

 
Tog lite tråkiga finbilde innan jag och Emma tog oss till Westfield gallerian. Det är inte mycket London i dem och det blev heller inget turistande för tiden rann iväg aldelsens för snabbt. I stället åkte vi till köpcentrat och Emma gick runt och sökte jobb och jag gick och kollade lite klädbutiker och "strosade" runt lite. När Emma fick nog för en stund gick vi till ett jätte mysigt café och drack te och babblade lite. Jag hade köpt med mig en i-D tidning men det hann jag inte läsa. Den kostar bara typ 66 kronor här och i sverige kostar den mer än dubbelt typ, ca 200:-. Det finns så galet mycket modemagasin här, en helt ny värld av inspiration till skillnad från i Sverige. Dem finns i Stockholm på två ställen, vissa i alla fall, men så kostar dem 3 gånger så mycket också. Köpte också tre till böker som vi kommer jobba med i skolan, plus en bok jag redan har hemma men som jag kommer skicka med Karolina när hon kommer. Det blir helt klart mycket engelska läsande framöver känner jag!! Det blev till och med en liten bokhylla i fönstret.
 
Fick dessutom mitt första brev till denna adress idag. Ïnget roligt men det är lite kul att bara för mitt andranamn, som är Maria, står före mitt förnamn i passet, så måste jag heta Maria i dethär landet. Dem för inte andvända det andra! Så jag fick be banken skriva bara Miss Linder på mitt bankomatkort som jag kommer få, för annars hade det stått Miss Maria Linder. Det är också anledningen till varaför det står Miss M Linder på brevet!

Nu ska jag slagga och sova ut imorgon. Kommer mest troligt sitta och läsa en stor del av dagen imorgon med tanke på hur mycket jag kommer behöva läsa!! Sen får vi se vart dagen tar oss imorgon. /

Kommentarer
Postat av: Emilia

Haha skön kille där i bakgrunden på bilden med er båda på fiket! Vilka härliga bilder du lägger ut, blir superavis! Hoppas att du trivs och att du mår bra :) kramkram!

Svar: Haha ja vi såg det ;) han som tog bilden var desto skönare, för ögonen dock;) Tack, när kommer jag se dig här då? Aupair? :) Ja de gör jag verkligen! Både trivs och mår bra :) Hoppas du mår bra, med jobbet och allt. Ta hand om dig! Kram :)
Louise Linder

2012-09-20 @ 18:31:48
URL: http://myranhanson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0