and hold me

 
Idag blir första dagen på länge jag inte har några roliga bilder att komma med här ifrån London. Det har SPÖregnat hela dagen och jag tog mig till gallerian och köpte ett parra idag, så nu är jag riktig Londonbo. Jag åkte också ner till Soho och köpte målar papper och block. Jag lämnade nämligen det hemma för det var så sjukt tungt i resväskan, så nu köpte jag nya för jag kommer troligtvis bli väldigt inspirerad till att måla här och alla andra målargrejer är med så! Blockat hade btw 100 tjocka ark så jag har lite att måla på!

Efter lunchtid träffade Laura, en tjej som kommer gå i min klass som är från Ungern. Det är hon och jag som inte kommer från England i våran klass, så vi kände att det kunde vara skönt att börja lära känna någon som inte heller är så bra på engelska. Det blir nämligen så att när det märks att man inte är så bra på engelska och samtidigt ska försöka ha ett vardagligt samtal med någon här som är engelsk, då är det man säger inte likte intresant för det blir för långsamt att lyssna på har jag märk. Då väljer dem liksom inte att prata med en allt för mycket, för dem vet att det kommer ta dubbelt så lång tid innan dem har fått svar. Så inbillar jag mig att det är i alla fall!

Laura var i alla fall jätte trevlig och snäll så fikan blev lyckad! Efteråt tog jag mig hem i spöregnet och gick i rask takt och huttrandes från vår tunnelbanestation till huset nynnande på en och samma melodi om och om igen för att tiden skulle går så fort som möjligt. Väl hemma var det mat som gällde och efter det har jag inprincip suttit och ritat hela kvällen till en skol uppgift vi ska ha. Det är en förberedande uppgift som ska vara gjord till introduktionen. Imorgon ska jag till skolan på John Prince Street (den vid Oxford Street) och ha introduktion i skolan data nätverk och bibliotek. Det ska vi ha med klassen så det blir första gången jag träffar dem i klassen. Spännande vill jag lova!!

Nu ska jag sova så jag är uuuuuuttttttvilad imorgon. Godnatt /

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0