what comes out of it



Idag har jag haft en super bra skoladag!! Den var lång men det känndes inte för det var kul, inspirerande och naturligt på något sätt. Bilderna ovan är från när vi väntade på att börja språk klassen, Laura och jag. Det var regnigt väder hela dagen och det ledde till att mysa till med te!

Första lektionen idag hade vi uppsats lektionen. Där "brainstorma"de vi om vad beauty är. Det ledde fram till många intressenta ord som är värda att tänka på till uppsattsen och som gav mig lite mer inspiration. Vi hade också diskution om vår bild som vi skulle välja. Jag valde den första bilden på Twiggy från 60 talet. Jag ska börja på min sketch book imorgon så kan visa vilken bild då!

Efter den lektionen hade vi vanlig typ engelska hjälpklass för studenter som inte har engelska som sitt modersmål. Klockan 16 åkte vi till Holborn och UAL's huvud skola. Där hade vi en liten "bio", vilket var en dokumentär om en jätte stor fotograf som heter Richard Avardone. Det var galet inspirerande och egentligen inte riktat till oss i makeup klassen utan dom i fotoklassen, så den var inte obligatorisk men den var väldigt givande. Jag gick från rummet fylld med inspiration, glädje, iver, förväntan, ideer, creativitet, kännslor, faschination osv. Satt på tunnelbanan hem och föresälde mig vad jag ville göra och måla ochn allt creativt. Den kännslan, att känna sig inspirerad inom konst, gör mig lycklig!
Väl hemma har jag suttit och skrivit mitt namn på tejpbitar som jag sen suttit på allt mitt smink. Jag har inte hunnit klart än men får fortsätta imorgon. Imorgon har jag fri tid så då ska jag göra sketch bok, fixa med sminket, tvätta penslar, städa, läsa, åka till bibioloteket och köpa biljetter till musikal. Nu däremot ska jag sova! /

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0