Airbrushing



Gårdagens lektion innehöll att vi fick pröva airbrushing, jag spårade lite och kladdade lite bara. Idag hade vi besök av en jätte duktig engelsk makeup artist, Beverly McColgan hette hon och jobbade för märket Airbase. Hon var mest tydligt jätte duktig och hon berättade om airbrushing och gick igeonom lite produkter och visade och berättade saker. VÄLDIGT interesant var de. Själv har jag bara sätt airbrusching som en konstteknik men i UK och USA är det mer vanligt att använda aairbrushing som bas, dvs foudation, även rouge och är man riktig tränad gör man hela makeuper med airbrush. Jag VET att det är något jag vill hålla på med i frammtiden. Kul att skolan fixade detta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0