what feeling?



Dagens vardagsmakeup. Blixten dödar mörkhetsläget väldigt mycket och skuggorna ser mer ut som mina naturliga i stället för ögonmakeup. Förvisso är det lite vad jag vill framföra, men om man sen ska visa det på bild så syns det inte lika bra vilket är tråkigt.

Nästan varje vardags makeup jag gör på mig själv är hundra procent genomtänkt. Jag väljer att lägga till olika skiftningar, i både färger och mörkhet. Jag väljer också olika formar som påverkar mina ögon olika. Dock syns ofta den genomtänksamheten inte i resultatet utan det ser naturligt ut och det är det man lägger märke till. Denhär naturligheten är egentligen ditsminkad och utan den skulle man inte ens tänka på att jag är sminkad. Så reaktionen att det är naturligtsminkat är ett tecken på att det är genomtänkt. Tanken/ideén och kännslan är det som jag tycker är jätte rolig att leka med.

Som ni vet så sminkar jag mig inte i mycket smink trots att jag utbildar mig till makeupartist. Det är för att jag på mig själv tycker att det är roligare att till vardags tänka på de smådetaljer som gör skillnad, och påverka vilken kännsla sminket förmedlar även om de som åskådar inte märker det medvetet. Jag gillar att jobba med lätt modellering och skugglogik i stället för att smacka på samma ögonskuggsmakeup varje dag men med olika färger.
Här var en liten förklaring på min syn på vardagsmakeupen och hur jag sminkar mig själv. Tipps till andra för att bli motiverad till vardagsminkning är att leka med att förmedla en kännsla i ögonmakeupen. Kännslan i ögomakeupen leder till att helheten i ansiktet och ögonen även förmedlar en kännsla pågrund av hur du lagt ögonmakeupen. Tänk helhet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0