lite "inside information" om min framtid




Nu är det bestämt, på måndag klockan 14.00 kommer jag befinna mig i London, i London College of Fashion's lokaler på Lime Grove. Där ska jag vara för att gå på öppet hus där man får kolla lokaler, träffa lärare och dem berättar allt om kursen. Troligen som när man går på öppet hus för gymnasieskolor här i Svergie. Anledningen till att jag åker till London för att bara vara med på öppet hus, är för att det är viktigt för mig att det känns bra och äkta. Att allt som står på hemsidan stämmer och att jag kan få chansen att föreställa mig migsjälv gå på skolan i två år. Kursen kostar tillräckligt mycket för att det är viktigt att jag verkligen trivs och känner mig hemma. För er som vill veta mer om vad det är för skola jag ska söka till kan vi gå in här där det står fakta om kusen och om man klickar sig runt kan man även se hur otroligt många andra kurser skolan erbjuder mm.

För att kunna ansöka till skolan krävs det att man gjort ett IELTS-prov och fått en viss poäng. Detta prov ska jag göra om en måndad, 5 november. Trodde att jag skulle ha mer tid att öva och förbereda mig på men om jag inte får tillräckligt med poäng måste jag ju göra provet igen och då är det ända tillfället den 5 december, så jag måste vara på den säkra sidan. Förhoppningsvis klarar jag testet från början för annars blir det väldigt tomt i plånboken då testet kostar 1950 tror jag.

Till hjälp ska jag använda mig av programet Rosetta Stone, som sägs/tros vara ett jätte bra engelska program. Det har sitt pris, men det har det också att få komma in på skolan, så om det är vad som krävs så spelar det ingen roll.

Det här är i alla fall andledningen till varför jag pluggar massa engelska just nu. Så om två timmar kommer Linn hit och då ska jag plugga ÄÄNNU mer. Som tur är blir det roligt när man är motiverad! /

Kommentarer
Postat av: Anonym

du går ju redan en sminkskola?

2011-10-07 @ 15:55:14
Postat av: Louise

sv: ja, men jag ska lärs vidare för att kunna utveckla mig ännu mer och komma in i branchen i London!:)

2011-10-08 @ 15:48:41
URL: http://itbyme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0