neptunus + 60 tal



Är så himmla trött så bjuder bara på dessa bilder.

Hår och make från provet. Jag fick i uppgift att göra en tolkning av planeten Neptunus + 60 tal. Vi fick en lapp med fakta om planeten och utifrån det skulle vi bygga något i hår och make. Inte den mest normala insperationskällan. Denna faktan gick jag efter:
- Neptunus är igenkännd genom den stora mörka fläcken, som nu mera är borta och istället finns små mörka fläckar.
- Atmosfären är blå i färgen.
- Planeten har solsystemets starkaste vindar.
- På Neptunus rör dig vindarna mot planetens rotation.

Mycker mer fakta fick vi men detta var de jag valde ut. Knasig uppgift men något av den sortens grej jag tycker är roligast!! /

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0