hallongratäng till söndags filmen



Nu har jag laddat ner en film, A little bit of heaven. Ska krypa ner i sängen och kika på den och till det ska jag äta den smaskiga hallon gratängen jag gjort. En jätte enkel, nyttig och framförallt GOD! Bjöd Ina och Rebecca på den förut och dem tyckte det var jätte gott.

Recept:
Hallon
30% cream fräsh
Rivet skal av lime
Mandlar (eller valfria nötter)
Kokos

Sätt på ugnen på ca 200 grader. Häll i frysta hallon i en pajform. Storlek beror på hur mycket man gör men jag brukar ta en liten typ 10 cm stor för 2 port. Riv limeskal, ca en halv för 2 port. Blanda med ca 1-2 dl cream fraich. bred ut creme fraichen över hallonen. Ha på hackade nötter och kokos. Ställ in i ugn, ca 20 minuter eller när det börjat bubbla. Ha på några bitar mörk choklad. Ät och njut mina vänner!!

Kommentarer
Postat av: jessica molin

förbered dig på att fälla tårar till den filmen:)

2011-10-16 @ 22:32:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0