skoltävling i makeup och hår




Idag har det varit VÄPG-kuppen i skolan som är en liten tävling för alla som går på skolan. Först var det skönhetsmakeup på jätte fina modellen Linn(översta bilderna). Då hade vi 30 minuter på oss att göra sminket och så fick vi förbereda hår och kläder innan. Är själv jätte förvånad att jag han denna makeup på 30 minuter. Jag är tidsoptimist och perfektionit så det brukar bli så att jag fasnar på brynen typ, (det minst viktigaste) och så sluter det med att jag har fem minuter på mig att göra ögonen och så hinner jag inte munnen. Men nu hann jag allt och det blev relativt bra, inte perfekt men en jämn helhet iaf. Skönhetsmakeup delen kom jag två på och vann lite produkter som syns på sista bilden.

Den andra delen vad fantasi delen. Vi fick temat universum och jag valde att ispirerade mig av galaxen Vintergatan. Bilderna får tala för sig själv. Naglar var också en del av bedlmmningen så jag dekorerade lösnaglar och satt på trotts att naglar inte är i min kategori. I den tävlingen kom jag på delad tredjeplats med en vinnare som gjorde en mer "extrem" tolkning genom att göra specialeffekter och typ gjorde så modellen såg ut som ett månster som man verkligen drömmer marddrömmar om och skulle kunna vara med i den värsta skräckfilmen man kan tänka sig. Hon var en värdig vinnare helt klart!

Hem kom jag inte för ens kvart i åtta. Så nu har jag ont i hela kroppen efter att ha stått upp typ hela dagen. Ska ta en dusch sen hoppa ner i sängen och sóva så gott jag kan! /

Kommentarer
Postat av: linn

du är så sjukt duktig vännen!

2011-11-10 @ 15:53:32
URL: http://krouthen.blogg.se/
Postat av: Ella!<3

Har du sminkat hon den där längst ner!?? wow! hihi //Kusinen! ;) <3

2011-11-23 @ 14:38:30
Postat av: Louise

sv: Jadu det har jag!! Kan sminka dig likadant till julafton om du vill! HÖHÖH;)

2011-11-23 @ 22:06:46
URL: http://itbyme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0