first part - check!

Nu börjar snart idol, men tänkte bara berätta att första delen, den muntiliga delen, av det engelska IELTS provet nu är avklarat. Fyfan va nervös jag var säger jag bara. Först när jag gick in i porten till folkuniversitetet kunde jag inte sluta le av nervositet. Sen kom jag upp till provrummet och möttes av en kvinna som satt och registrer provdeltagarna. Helt fövånande från min sida började hon prata engelska med mig, och oberädd som jag var så svarade jag - What?! Detta är andra gången jag svarar så till en engelsk talande. Inte okej! I väntrummet satt jag dödsnervös. "Andas in andas ut", tänkte jag bara. Boken lag försökte läsa, blev bara en rad läst, 100 gånger om typ. När jag väl blev uppropad fanns ingen återvändo och jag gick in och gjorde mitt bästa. Han frågade frågot som, vad jag utbildade mig till, vad jag helst gör på semestern, bad mig beskriva mitt favorit familjekort, fortsatte fråga om bilder och kameran, vilket jag är väldigt intresserad av, vilket gjorde det extra skönt och avslappnat. hade det varit något annat vet ja inte hur det hade slutat. Förhoppningsvis gick det bra. Jag har inte en blekaste aving om hur dem mäter ut hur bra man är eller vad som är bra för dem osv. Tar nya tag imorgon för skriftligt, hörförståelse, och läsförståelse. Tidig morgon. /

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0